De romp van het Noorse Windschip is … het zeil! Na het bestuderen van de vliegtuigvleugel gaven de Noorse ontwerpers de romp een vleugelvorm. De windkracht op de zijkant van het zeevrachtschip wordt omgezet in een voorwaartse beweging. Dan vaar je hybride en ben je veel goedkoper en sneller thuis, zegt het vooraanstaande ‘Gizmagazine’. De ontwerpers bij de Noorse scheepswerf Lade AS claimen een brandstofreductie van 60-80 (?). Meer over de techniek van het Vindskip (Noors voor windschip) en de werfsite. Bekijk ook het ‘conventionele’ vrachtzeilconcept van het Nederlandse GDNP.
DOCWERK
Eigenwijze reseach naar bijzondere energie en spannende techniek
woensdag 18 september 2013
Romp Windschip is tevens het zeil..
De romp van het Noorse Windschip is … het zeil! Na het bestuderen van de vliegtuigvleugel gaven de Noorse ontwerpers de romp een vleugelvorm. De windkracht op de zijkant van het zeevrachtschip wordt omgezet in een voorwaartse beweging. Dan vaar je hybride en ben je veel goedkoper en sneller thuis, zegt het vooraanstaande ‘Gizmagazine’. De ontwerpers bij de Noorse scheepswerf Lade AS claimen een brandstofreductie van 60-80 (?). Meer over de techniek van het Vindskip (Noors voor windschip) en de werfsite. Bekijk ook het ‘conventionele’ vrachtzeilconcept van het Nederlandse GDNP.
Labels:
Design,
duurzame energie,
Energiebesparing,
geothermie. energietransitie,
Innovaties,
Wetenschap
Locatie:
Europa
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten