Tekst, taal, ritme
De taal is mijn gereedschap, een middel om een afgesproken doel te bereiken. Met dynamiek, transparantie en variatie houd ik de aandacht van moderne haastige lezers vast.
-De taal is speels, direct, bijna spreektaal.
-De zinnen zijn in cadans waardoor de boodschap swingt.
Het devies bij het schrijven van aansprekende berichten komt van de beste tekstschrijver van Nederlad, Drs. P. Hij zegt: ..Rede spreekt, ritme roept...!
Activiteiten Docwerk
-Redacteur wetenschap en techniek Kennislink.nl
-Herschrijven websites, oa van Grontmij en ESRI
-Eindredactie relatiemagazine IT-business Hewlett-Packard
-Sociaal Jaarverslag Solvay Weesp
-Jongeren enthousiasmeren voor schepen deed ik met de nieuwsbrief Spetterend (2009)
-Eindredactie Management Selectuur, gesproken samenvattingen Samsom (Kluwer) Bedrijfinformatie van internationale management literatuur
-Research, verslaggeving en nieuwsredactie, oa voor Maritiem Nederland en HISWA Magazine
-PR; persberichten en artikelen voor boordstroomleverancier Victron Energy
-Nieuwsberichten voor de dagelijkse maritieme site Bootjesgek
-Nieuwsberichten voor watersportmagazine Yacht Vision
Journalistieke teksten voor magazines
Voor technische vakbladen schrijf ik over de Openbare Ruimte, water, scheepsbouw, techniek ICT, GIS. Meestal draag ik zelf onderwerpen zelf aan.
-Maritiem Nederland, (offshore, scheepsbouw, maritieme export, bijzondere projecten)
-Tijdschrift voor Multimedia (gadgets, netwerken, mobiel etc.)
-Yacht Vision (lifestyle, jachtbouw, watersport, techniek)
-George (Lifestyle, megajachten, gadgets)
-Gismagazine (ruimtelijke informatie en GIS-systemen)
-Zin (lifestyle)
Bijzondere projecten
-Voor Maritiem Nederland maakte ik een interviewserie ‘CEO aan het roer ‘Maritiem Nederland. De focus lag op nationale en internationale ontwikkelingen in de scheepvaart, milieuwetgeving, nieuwe business kansen etc. Ik interviewden oa. de scheepsbouwers Kommer Damen van Damen Shipyards, haven-CEO Harm Post van Groningen Seaports, naval architect Gerard Dijkstra van bureau GDNP en Dick Alewijnse van Scheepswerf Alewijnse.
-Voor het GIS-magazine (GIS: geografische informatie systemen) maakte ik een serie over de GIS-strategie van de grote ingenieursbureaus in Nederland. De serie was succesvol; alle bureaus vertelden buitengewoon openhartig over hun GIS-strategie.
Contact:
Tekstbureau Docwerk
G. van den Heuvel
docwerk@planet.nl