Laden van elektrische voertuigen moet sneller kunnen. De Duitse automotive giganten Daimler, Porsche en Robert Bosch steken daarom 5,1 miljoen euro in onderzoek naar 'inductief tanken'. Voertuigen staan dan even stil boven een inductiespoel en kunnen vrijwel direct weer doorrijden. Zie de animatie hieronder. De huidige generatie elektroauto's gebruikt nog onhandige laadkabels voor een laadproces dat uren duurt.
Het Duitse project BIPoLplus onderzoekt het inductief snelladen van E-voertuigen zonder kabels tot 22 kW. Projectleider van Project BIPoLplus is Daimler. Andere partijen die deelnemen zijn; Universität Stuttgart, Robert Bosch GmbH, Porsche AG, Wampfler GmbH, EnBW Energie-Baden Württemberg AG, DLR Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (Institut für Fahrzeugkonzepte) en KIT Karlsruher Institut für Technologie.
- Siemens en BMW ontwikkelden in 2011 al een testauto die inductief geladen kan worden.
-Bombardier Transportation test dit jaar een oplaadsysteem voor bussen die
bij elke halte wat stroom tanken boven een inductielus.
-Qualcomm werkt een techniek waarbij voertuigen rijdend kunnen laden
-Meer over Inductie (wiki)
Inductive Charging (3.52)
http://www.youtube.com/watch?v=dr1mBPySz7U&feature=player_embedded
Geen opmerkingen:
Een reactie posten